MyDentLab 4.0 - pro laboratoře

Přechod na novou verzi MyDentLab 👇


Aplikace MyDentLab 4.0 je vyvinutá zcela od základů na jiné modernější technologii a se zcela odlišnou logikou nastavení. Nejde o aktualizaci, ale o úplně novou aplikaci ✅. 

Z tohoto důvodu není možné převádět zakázky ze staré verze. Technicky by to šlo, ale náklady by byly v řádu statisíců korun, což nedává smysl.

Přístup ke staré verzi aplikace zůstane aktivní ještě přibližně rok, včetně všech dat a zakázek. Zároveň připravujeme jednoduchý náhledový seznam starších zakázek, který do nové verze vložíme před kompletním ukončení provozu aktuální verze.


Převedeno bude:

  • Aktivní technici - pouze přístupy a osobní údaje. Bez nastavení automatizací, historií zakázek, výkazů práce a docházky.
  • Aktivní lékaři - jejich přístup, osobní i fakturační údaje a požadavky lékaře. Bez zakázek a nastavení dotazníku.
  • Jeden vybraný ceník ze seznamu ceníků, včetně propojených položek se skladem a celý sklad - na vyžádání.


Převedeno nebude:

  • Zakázky
  • Ceník a sklad - pokud si ho nevyžádáte
  • Fréza
  • Diskuse
  • Záznamy o doručení
  • Technici - týmy
  • Spedice
  • Dotazník
  • Sdělení
  • I-doklad
  • Systémová upozornění
  • Všechny nastavené automatizace

Varianty přechodu na novou verzi

 

Pro všechny nové uživatele jsem připravil vzorový ceník, který je plně propojený se skladem a skladovými produkty. Tento ceník výrazně usnadní prvotní nastavení systému – uživatel si jednoduše upraví produkty a skladové karty podle svých potřeb. Noví uživatelé následně přidají techniky a lékaře a začnou aplikaci okamžitě používat bez složitých nastavování.

Zavedení vzorového ceníku nabízíme i stávajícím uživatelům. Doporučuji jej zejména těm, kteří dosud nemají nastavený sklad a jejich ceník není s evidencí skladu propojen (a tím nesplňuje požadavek na MDR šarže).


Ve vzorovém ceníku najdete:

  • zjednodušené a zpřesněné názvy produktů,
  • kompletní nastavení kategorií, terminů, mezd, dostupnosti, vytíženosti, skladu, zákaznických a cenových skupin
  • zkrácené názvy pro lepší přehlednost v seznamu zakázek,
  • kompletní překlady do angličtiny, němčiny a maďarštiny (včetně zkrácených názvů)
  • přehledné textové nápovědy přímo u nastavení každé jednotlivé funkce nebo konkrétní buňky 👍


Ukázky vzorového ceníku jsou dostupné na fotografiích zde na stránce dole 👇

Přístup do plné verze se vzorovým ceníkem, kde si budete moci celou aplikace proklikat z pohledu všech rolí sem vložím v průběhu prázdnin. Tato verze bude ve stavu, ve kterém byste jí mohli dostat i vy, pokud nebudete chtít převést váš konkrétní ceník a vyberete si přednastavený ceník.

  • Přístup admin:    připravujeme
  • Přístup technik:   připravujeme
  • Přístup lékař:     připravujeme

 


Co potřebujeme od vás - stávajících uživatelů?

 

Před vytvořením vašeho účtu, kde najdete vše výše uvedené,  potřebujeme abyste si vybrali ze dvou možných nastavení ceníku:

  1. Chci nahrát vzorový ceník a vzorový sklad
    Doporučeno pro uživatele bez skladových produktů. 
    Získáte plně propojený systém – ceníkové i skladové položky si kompletně upravíte a donastavíte. 

  2. Chci nahrát jeden vlastní ceník a skladové produkty
    Pokud již máte sklad i ceník propojený, doporučujeme tuto možnost. Je možné převést pouze jeden ceník. Proto si před převodem vyberte, který ceník chcete převést a pojmenujte ho názvem" K Převodu". Po nahrání ceníku do vašeho nového účtu si seřadíte položky podle vás, vytvoříte zkrácené názvy pro lepší přehlednost v seznamu zakázek, vytvoříte cenové a zákaznické skupiny a jejich ceny a přiřadíte je správným lékařům. Nastavíte si dostupnost vašich produktů a další nové funkcionality ceníku.

Dejte mi vědět, kterou variantu preferujete. Rád vám s přechodem pomůžu. Napište mi vaše rozhodnutí na sedlacek@jslab.cz nebo mi kdykoli volejte na 777 553 226 pro více informací.


Plán nasazení nové verze aplikace MyDentLab 4.0

 

  • 1.srpna 2025:  Nasazení do laboratoří JS Lab a Dentix.
  • Testování v JS Lab a Dentix - Důkladné ověření nové verze v praxi.
  • 1.září 2025:  - nasazení do laboratoře RoyalDent,
  • Po ověření funkčnosti v JS Labu, RoyalDentu a Dentixu - postupný přechod všech účtů na novou verzi.
  • Po dokončení migrace, cca do března 2026, zcela ukončíme podporu a provoz verze 3.0. do konce roku 2026.

Po nasazení do JS Lab práce na vývoji zdaleka neskončí. Začnemě vytvářet přehlednou statistiku pro lékaře, techniky, majitele klinik a majitele laboratoří. Budeme měřit téměř vše co jde a má smysl měřit. 


Jak konkrétně bude převod probíhat

 

1. Výběr termínu převodu
Zvolíte si datum, ke kterému chcete zahájit převod do nové verze aplikace.

2. Výběr varianty nastavení ceníku
Vyberete jednu ze dvou možností, se kterou chcete začít:

  • Váš ceník, který programátoři najdou ve vašem účtu pod názvem "K převodu"
  • Vzorový ceník

3. Založení účtu v nové verzi
Vytvoříme vám přístup do vašeho nového účtu, kde najdete ceník, který jste si vybrali, všechny vaše aktivní techniky a aktivní lékaře a jejich firmy.

4. Vytvoření vlastních účtů v aplikacích Fakturoid, Zaslat a SMS brána
Sami si vytvoříte účty a propojíte externí aplikace které budete chtít používat.

5. Přechodné období pro nastavení
Po vytvoření účtu budete mít přibližně měsíc na nastavení zákaznických a cenových skupin, další nastavení a seznámení se s novým prostředím.

6. Aktivace nového účtu a přesměrování přístupů lékařů
Jakmile budete mít vše připraveno, domluvíme si konkrétní datum a čas, kdy přesměrujeme přístupy vašich lékařů na váš nový účet. Do aktuálního účtu budou mít nadále přístup pouze technici, přístup lékařů bude znemožněn, aby nemohli omylem zadávat zakázky do starého účtu. Sami si deaktivujete i-doklad a Zaslat.cz pokud jste tyto aplikace používali.

7. Zadání probíhajících zakázek
Po přesměrování přístupu lékařů si budete muset ručně zadat všechny aktuální probíhající zakázky do nového účtu. Lékaři po tomto okamžiku budou všechny další zakázky přidávat pouze do nové verze. Dokončené zakázky ve verzi 3 musíte fakturovat ještě ve staré verzi pomocí aplikace i-Doklad. Zakázky dokončené ve verzi 4 už budou fakturované pomocí aplikace fakturoid, pokud si jí propojíte. Pokud nebudete chtít, aby lékařům přišli v jednom měsíci 2 různé faktury, vyberte si datum převodu na přelom měsíce, nebo pacienty fakturované do i-dokladu ručně přidáte do Fakturoidu. 

8. Přístup ke starému účtu
Do starému účtu zachováme přístup maximálně 3 roky. Pokusíme se vytvořit jednoduchý seznam zakázek ze starého účtu, který by byl dostupný k nahlédnutí v nové verzi aplikace. Pokud se to stane, podporu staré verze ukončíme dříve.

 

Zde je informační stránka pro zubní lékaře JS Lab, Dentix a RoyalDent jak konkrétně bude převod probíhat z pohledu zubních lékařů:


Podívejte se na nový design a hlavní změny v aplikaci:


Důraz na přehlednost a jednoduché ovládání

 

Při návrhu tří základních klíčových obrazovek - Zadání, Detail a Seznam zakázek -  jsme věnovali pozornost každému detailu. Cílem bylo vytvořit rozhraní, které je jednoduché, přehledné a intuitivní.

Rozhraní detailu zakázky navazuje na předchozí verzi, takže přechod na novou verzi bude pro uživatele plynulý a bez zbytečných komplikací. Celé ovládání jsme navíc ještě zjednodušili a zpřehlednili, aby každodenní práce v aplikaci pro lékaře i technika byla co nejefektivnější.

Hlavní nové funkce

  • Preference lékaře - Nový box v detailu zakázky, který bude viditelný i pro lékaře. Admin zde může nastavit individuální požadavky konkrétního lékaře – mimo Dotazník.
  • Úprava CAD parametrů lékařem - Lékař má nově možnost upravit parametry pro Exocad (nebo jiný CAD software) v případech, kdy není zcela spokojen s přesností fixních náhrad.
  • Přihlášení jedním e-mailem do všech účtů MyDentLab
  • Zcela přepracovaná funkce Hodnocení. 
  • Našeptávání propojených položek při zadávání zakázky.
  • Nastavení položek, která se nabízí pouze až jako další v pořadí.
  • SMS notifikace pro lékaře.
  • Role majitel kliniky.
  • Možnost přímo upravovat cenu zakázky.
  • Automatizace schvalování dovolené podle minimálního počtu techniků v týmu.
  • Možnost nastavení individuální rychlosti techniků.
  • Zcela nová logika automatického přidělování práce technikům.
  • Nové nastavení odměňování techniků, možnost fixní a hodinové mzdy.
  • Vylepšený sklad.
  • Vylepšené záznamy o doručení.
  • A mnoho dalších užitečných funkcí, které zjednodušují a automatizují provoz zubní laboratoře.

Hlavní novinky v aplikaci

Vytvoření zakázky zůstalo jednoduché - přidali jsme několik vylepšení 💪

  • Zjednodušili a zpřesnili jsme názvy produktů.
  • Při zadávání první položky se nebudou nabízet/filtrovat mezičleny a další produkty, které se samostatně nikdy nezadávají.
  • Při zadávání další položky se naopak jako první nabídne relevantní mezičlen a další možné související položky. 👍
  • Před výběr termínu přibylo tlačítko "Vyzvednout otisky v ordinaci", které nahrazuje výběr mezi fyzickou nebo digitální zakázkou. 
  • Pokud si objednáváte vyzvednutí balíčku GLS 📦 v ordinaci, systém pozná, jestli už na vámi vybraný den je kurýr objednán a oznámí vám to.
  • Na konci stránky je nově souhrná cena včetně všech příplatků a slev.

 

Nové tlačítko "Doupravit"

V dokončené zakázce najdete tlačítko "Doupravit". Po měsíci od dokončení zakázky se toto tlačítko automaticky změní na "Reklamovat". Kliknutím na toto tlačítko se zakázka přesune do stavu "Vyzvednout v ordinaci". Mimobrněnským lékařům se kliknutím na toto tlačítko otevře výběr data, kdy má kurýr poštovní společnosti vyzvednout balíček v ordinaci.

Počty kliknutí na tyto tlačítka budeme přesně měřit a vyhodnocovat. 

 

Vylepšená funkce "Hodnocení"

Tuto funkci jsme opravdu vymazlili 💪.  Budeme chtít hodnotit jenom ty zakázky, u kterých to dává smysl. V detailu zakázky bude vždy pouze ta nejdůležitější informace - výsledek hodnocení - tak aby technik měl ihned na očích na co se má soustředit. Máme speciální hodnocení na fixní náhrady a nově i na snímatelné náhrady ✅.

 

Možnost úpravy ceny v detilu zakázky

Přímo v zakázce můžete upravit cenu, přidat slevu nebo příplatek a pojmenovat tuto změnu.

 

Nový box "Preference lékaře"

Zde budou uvedeny specifické požadavky/preference lékaře pro všechny techniky. Box bude viditelný i pro lékaře, který tak bude mít na očích svoje preference a v případě potřeby nám dá pokyn abysme preference upravili. 

 

Parametry Exocadu

Občas se stane, že práce, které lékař rok nasazoval bez problémů, najednou nesedí. Proto jsme vytvořili funkci "Parametry Exocadu". Pokud 3x po sobě lékař ohodnotí některý parametr fixní náhrady ve funkci "Hodnocení" negativně, systém ho vyzve k úpravě parametrů exocadu. Tuto možnost bude mít lékař vždy, ne jenom po trojnásobném negativním hodnocení, ale je potřeba s tím pracovat opatrně.

 

Přehled zakázek

V  seznamu zakázek najdete jméno pacienta, termín, stav zakázky, jména obou techniků a jejich telefonní čísla, informaci o nepřečteném komentáři a výzvu k hodnocení. Při zobrazení seznamu na mobilu lékaři  techniky rovnou můžou vytočit📲 - myšleno jejich telefonní čísla 😁😁😀

 

Mobilní zobrazení

Velký důraz jsme kladli na mobilní zobrazení - jeho přehlednost a jednoduchost. Všem doporučuji si aplikaci dát na plochu svého mobilu. POZOR - není to klasická aplikace, kterou najdete na App Store nebo na Google. Musíte si otevřít přihlašovací stránku aplikace a podle varianty vašeho telefonu najít funkci "Uložit na plochu". Následně se naše aplikace bude na mobilu chovat jako klasická mobilní aplikace. 


Přehledný a efektivní ceník v MyDentLab

 

Odstranili jsme hlavní nevýhodu předchozí verze 3.0, kdy bylo nutné každý produkt otevírat, editovat a ukládat zvlášť v každém ceníku.

Hlavní výhody nového řešení ceníku

✅ Jeden centrální ceník – Není možné ho celý smazat ani duplikovat. Lze mazat či přidávat pouze jednotlivé produkty.
✅ Přehledné řazení – Produkty lze v tabulce snadno řadit a upravovat.
✅ Jednoduchá editace na jedné stránce – Veškeré nastavení všech produktů je přehledně viditelné na první pohled.

 

Struktura ceníku:

Ceník má více podstránek:

  • Základní nastavení – Zde nastavíte Pořadí, ID produktů, Název, Zkrácený název pro mobilní zobrazení a kategorii, což může být zároveň i generická skupina pro MDR.
  • Podstránky – Automaticky přebírají základní nastavení (ID, pořadí, názvy) a umožňují detailní úpravy cen, termínů, mezd, skladového řízení a vytíženosti.

Další funkce

✔ Cenové a produktové skupiny zákazníků – Nastavení cen pro různé zákaznické skupiny na jednom místě s přehledným porovnáním rozdílů.
✔ Hlídání unikátnosti kódů – Aplikace automaticky zajišťuje, aby se kódy produktů neduplikovaly.
✔ Chytré nabídky produktů – Nastavte, zda se produkt zobrazí vždy, jako volitelný v dalším kroku, nebo jako související produkt (např. mezičleny, analogy, části protéz).
✔ Export ceníku pro lékaře – Každý zákazník si může stáhnout svůj individuální ceník v Excelu, přizpůsobený jeho cenové skupině.

Díky těmto vylepšením je práce s ceníkem v MyDentLab rychlá, intuitivní a přehledná.


Rozšířené notifikace pro lékaře

 

Lékař si nově může sám zvolit, jak chce být informován o novém komentáři v detailu zakázky. Kromě stávajících notifikací v aplikaci bude mít možnost zvolit také SMS.

Jak fungují SMS notifikace?

Pokud laboratoř povolí SMS notifikace:

  1. Vytvoří si účet v aplikaci  smsbrana.cz a propojí ho s MyDentLab.
  2. Lékař si nastaví SMS jako preferovaný způsob oznámení.
  3. Pokud kdokoli v laboratoři přidá komentář k zakázce, lékaři automaticky přijde SMS zpráva s upozorněním.

✅ Notifikace v aplikaci (číslo na zvonečku) zůstanou zachovány vždy.

Navíc je graficky v seznamu zakázek výrazně označen nový komentář, aby byla komunikace ještě přehlednější a technici ani lékaři žádný komentář nepřehlédli. Viz náhledy seznamu zakázek.